С. Л. Тігіпко


     
:: Закон про вибори народних
     депутатів України


     
:: Виступ В. Литвина на з'їзді
     блоку "За Єдину Україну!"


     
:: Виступ С.Тігіпка на з'їзді блоку
     "За Єдину Україну!"


     
:: Передвиборна програма
     блоку "За Єдину Україну!"


     
:: Виборчі перегони
УКР РУС   Написати нам Надіслати другу
Додати у вибране
НОВИНИ - Бюлетень партії
Бюлетень партії Архів


                         "Єдиний варіант розмови з людьми - це розмова чесна"


                         (Інтерв'ю з Головою Комітету Верховної Ради з питань економічної політики,
                         управління народним господарством, власності та інвестицій
                         Олексієм Костусєвим)

    - Здається, що новосформований уряд приречений на співпрацю з парламентом. На вашу думку, чи зможе він уникнути тих помилок, які в результаті призвели до відставки Кабінету Віктора Ющенка?
    - Анатолій Кінах - людина, по-перше, досвідчена, по-друге - досить обережна, по-третє - розумна. Крім того, до призначення Прем'єр-міністром він працював у нашому комітеті, був головою підкомітету.
    Одна з причин відставки Ющенка в тому, що особисто Віктор Андрійович не зумів налагодити взаємодію з парламентом, а ті кроки, що ми робили назустріч уряду, залишалися без відповіді.     Гадаю, що Анатолій Кінах постарається знайти з парламентом спільну мову. І не праві ті депутати, які кажуть: от, мовляв, ми затвердили уряд, і від нас більше нічого не потрібно. Але ж треба ще затверджувати програму. Крім того, і уряд, і Президент вноситимуть закони, без яких діяльність Кабінету не буде успішною.
    Ще б я побажав новому уряду орієнтувати свою роботу на просту людину. Річ у тому, що коли я слухав звіти попереднього прем'єра, то виходило, що цифри нібито збігаються, зростання певне є, однак коли де-небудь в областях, районах зустрічаєшся з простими людьми і розповідаєш їм, що жити вони стали краще, то це нічого крім посмішки не викликає. А зрештою, критерій успішності роботи того чи іншого уряду полягає в тому, чи стане життя простих людей кращим чи не стане.     Якщо не стане, то всі ці цифри від лукавого.
    Що на столі в простої людини, сидить вона в теплі чи тремтить від холоду, чи є електрика - це і є вища й основна оцінка роботи уряду. І тим, хто його очолив, і тим, хто туди ввійшов, про це не можна забувати ні на мить.
    - Як ви оцінюєте діяльність свого економічного комітету й у чому, на вашу думку, має полягати предмет співпраці парламенту і, зокрема, Комітету з економічної політики з Кабінетом Міністрів?
    - У нас є ціла низка законопроектів, над якими ми працюємо. Частково цю роботу завершено, і, за підсумками 2000 року, через наш комітет пройшло законів більше, ніж через будь-який інший комітет Верховної Ради. Наприклад, Митний кодекс. Щодо нього проведено колосальну роботу.     Ми вже виносили Митний кодекс у зал, але, на жаль, колеги не підтримали його в другому читанні, хоча в процесі роботи ми обробили понад тисячу пропозицій і зауважень народних депутатів. Тепер ми знову повернулися до цього питання.
    Це буде великий і серйозний проект, бо він дуже добре відпрацьований: у проекті враховано всі угоди, що їх у цій сфері підписала наша країна, він цілком адаптований до законодавства європейських країн.
    Нам удалося результативно попрацювати щодо процесу приватизації. Удалося зробити те, чого не могли зробити довгі роки. Зокрема, торік було прийнято програму приватизації на 3 роки (раніше Верховна Рада не приймала такі програми навіть на рік і їх доводилося вводити указами Президента). Крім того, ми фактично створили нове приватизаційне законодавство. Від старих законів залишилися тільки назви - зміни було внесено більш ніж у половину статей.
    Насамперед, було законодавчо закріплено перехід приватизації на новий етап - продаж тільки за кошти і тільки стратегічного інвестора. На продаж виставляються стратегічно важливі об'єкти. Відпрацювали також питання продажу об'єктів незавершеного будівництва. Прийняли закон про перелік об'єктів, які не підлягають приватизації. У першому читанні ми домоглися істотного скорочення цього переліку.
    Окремо ми дуже серйозно обговорюємо питання продажу державного майна за заниженими цінами, в обхід Фонду держмайна, в обхід закону про приватизацію. Головне наше завдання - внести зміни до законів, щоб унеможливити такі факти, як продаж "Росави" за 4,2 % номінальної вартості чи п'яти теплових електростанцій "Донбасенерго" за 207 млн грн при залишковій (!) балансовій вартості 1 млрд 71 млн грн.
    У цілому комітет вийшов на певний рівень у законодавчій роботі. Але ми розуміємо: прийняти закон, звичайно, добре, однак у такому комітеті, як наш, мають ще формуватися основи державної політики з низки найважливіших економічних питань.
    Наприклад, у нас відбулися слухання щодо тарифів на комунальні послуги, і ми підготували постанову Верховної Ради. І я назвав би її революційною. Ідеться про те, що формування тарифів на ряд комунальних платежів віддали місцевій владі. А вона встановлює тарифи виходячи не з обґрунтованих норм, а з урахуванням свого витратного механізму. Як у нас підраховують плату за воду? Виходять із того, що на добу на людину припадає 300 л (у Великобританії - 150 л). У нас же так багато виходить тому, що вода випливає через труби, підтоплює будинки, тобто вона не доходить до квартир, а люди змушені за неї платити. Точнісінько так само люди сьогодні платять за холодні батареї й за багато що інше.
    Нинішні тарифи явно завищені. Вони непосильні для багатьох громадян. І тому в постанові ми передбачили пункт: поставити за обов'язок Кабінету Міністрів у місячний термін внести проект закону про списання заборгованості з родин, чий сукупний дохід менший за сукупний прожитковий мінімум. Треба розуміти, що люди просто не можуть сплатити ці гроші.
    Ми в комітеті також намагаємося зробити так, щоб наша країна стала більш привабливою для іноземних інвестицій. Ми домоглися прийняття низки законів про вільні економічні зони й території пріоритетного розвитку. При цьому члени нашого комітету постійно відслідковують, де і як ці механізми працюють.
    - Ваша особиста позиція щодо першочергових завдань уряду й робота всього економічного комітету цілковито перегукуються з принципами, що сповідають партія і депутатська група "Трудова Україна": вільна ринкова економіка з постійним урахуванням соціального фактора. Група "Трудова Україна" одна найдисциплінованіших у Верховній Раді. Який її підхід до переліченого Вами комплексу економічних проблем?
    - Маю сказати, що дійсно - те, що ми робимо в комітеті, дуже є близьким цілям нашої партії, тим паче, що не один я представляю в комітеті "Трудову Україну". Що ж до дисципліни, то можу сказати одне: якщо ми хочемо займатися конкретними справами, то завжди треба виходити з таких принципів: обговорення - спільне, відповідальність - персональна, при ухваленні рішення висловлюються всі думки, але коли рішення приймається - його виконують.
    У кожного з нас, звичайно, є свої плани, позиції, але ми повинні їх підкоряти загальним завданням, що стоять перед партією, особливо у зв'язку з виборами, що наближаються. Команда - це коли існують якісь спільні правила гри, обов'язкові для всіх членів команди. Особисто я 10 років був безпартійним. Одержував багато пропозицій вступити до тієї чи іншої партії, навіть одразу очолити партію чи обласну організацію, але був дуже обережний і утримувався.
    Тільки в "Трудовій Україні" я побачив команду людей молодих, честолюбних, які мислять щодо основних питань так само, як я. Тому я вступив у партію і про це не шкодую. Навпаки, дуже радий, що працюю в цій команді. Тільки так можна більш плідно працювати, можна більше зробити для людей.
    - Переходячи до теми майбутніх виборів, розкажіть про ваші плани. Ще до обрання в парламент ви були дуже відомою людиною в Одесі, багато робите для цього міста й зараз. До нової Верховної Ради ви підете за списком чи за округом?
    - У 1998 році я був обраний за списком, але тепер вирішив іти за округом. Та я завжди вважав усю Одесу своїм виборчим округом. Навіть не знаю, що забирає більше часу - вирішення конкретних питань там чи робота тут, у парламенті. Зокрема, разом із земляками я активно займався формуванням бюджету. Річ у тому, що Одеса за витратами на душу населення з місцевого бюджету завжди була на останньому місці в Україні. Ми вважаємо це несправедливим,бо за доходами, які місто й область дають до загальної скарбнички, вони аж ніяк не наприкінці списку.
    За моєю пропозицією в бюджет окремим рядком записали 10 млн на ремонт і реконструкцію Одеського оперного театру.
    Нам удалося відстояти збереження нульової ставки ПДВ на транзит. Щоправда, вона поки що діятиме тільки до 1 січня 2002 року. Якщо ж ПДВ на транзит буде введено цілком, то українські ставки остаточно стануть неконкурентоспроможними порівняно зі ставками, що їх пропонують наші сусіди й колеги за СНД (Білорусія, Росія). Це обернеться й для країни в цілому й для Одеського регіону зокрема мільйонними і мільярдними збитками, тисячі людей залишаться без роботи.
    Цю проблему уряд явно недооцінював. А ми повинні повною мірою використовувати наше прекрасне географічне положення між Сходом і Заходом. Зараз треба працювати над поверненням тих вантажопотоків, що вже пішли з України. Знаю, що велику роботу в цьому напрямі проводить Президент України. Нам усім треба активніше йому допомагати. У цьому запорука наповнення бюджету й забезпечення багатьох тисяч людей роботою.
    - Кожен політик, кожен депутат думає про вибори і, природно, напередодні їх починає діяти згідно зі своїм уявленням про те, що може сподобатися виборцям, часто не беручи до уваги інтереси держави. Чи немає небезпеки, що й багато ваших ініціатив стануть жертвами передвиборного політиканства?
    - Ці побоювання, на жаль, не необґрунтовані. Справді, є частина депутатів, які відкрито кажуть: "Нам працювати залишилося зовсім мало, час готуватися до виборів, закінчувати роботу". Мене така позиція просто обурює, адже працювати нам ще цілий рік. Робота не завершується, робота в розпалі, і я вважаю, що сумлінний депутат ніколи не почне згортати роботу над конкретними законопроектами і переходити тільки на підготовку виборчої кампанії.
    Щодо популізму, то це могутня зброя політиків. Багато хто її успішно використовує. Та я вважаю нечесним обіцяти людям те, чого зробити не можна. І це не ті методи, до яких удаватимусь особисто я і "Трудова Україна". Наших людей надто багато обманювали, вони вже й так нічому не вірять. Я вважаю, що єдиний варіант розмови з людьми - це розмова чесна, абсолютно відверта, коли кажуть: те-те ми зробили, те-те не змогли зробити і чому, що ми хочемо зробити, що на сьогодні є нашими пріоритетами.
    Прагматизм, здоровий глузд, економічний розрахунок, відвертість, відкритість - це ті складові, що "Трудова Україна" використовуватиме в передвиборній кампанії.

P. S. Постановою Верховної Ради № 254-III від 21.06.2001 р. Олексія Костусєва було призначено Головою Антимонопольного комітету при Верховній Раді України.

 

 

 

Про партію  Регіональні організації  Новини  Фракція у ВР
Громадське Життя  Вибори  Зворотний зв'язок  Мапа сайту